John D. Antone
Umetnost pripada sanjam
Napisala: Slavojka Akrapovič
Fotografija: iz avtorjevega arhiva
My sculpture is visual poetry.
Dreams interest me and beauty found in nature.
Houses are an open door to the imagination.
Art stops time.
What we are doing here? Flying.
John D. Antone
Motivi, ki se ves čas kažejo v delih ameriškega kiparja Johna D. Antona, so elementarni, so vzeti iz narave, delujejo kot posnetek in so hkrati izmišljeni svetovi človeka v sožitju z naravo ali z njegovim sanjskim svetom, kjer je vse v kontemplaciji. To je univerzalni jezik prežet s simboliko in poetičnimi sporočili, predvsem o minljivosti človeka, ponovnem rojstvu in hkrati večnosti sveta. O svobodi, hrepenenju, varnosti in človeški toplini, ranljivosti, in o lepoti ki je v naravi. Skulpture, ulite iz brona, sestavljajo drevesa, veje, gnezda, drobne vejice, v katerih so v kompozicijah ujeti ptički in enostavne hiške. Včasih so postavljene v krošnje, drugič predstavljajo središče skulpture ali pa so vpletene v gnezdo, kjer so vrata odprta in avtorju pomenijo vstop v domišljijski svet. Hiške brez oken pomenijo izolacijo. Hiške so tudi simbol doma, matere, ženske. Drevo simbolizira življenje, smrt in ponovno rojstvo in predstavlja moškega. Gnezda ponazarjajo svojo simboliko večne ljubezni, pripadnosti in človeških vrednot.
Za Johna postaja čas v katerem živimo vse bolj brezupen, kjer je človek - posameznik vse bolj izoliran. Zanj obstaja smisel v izhodu v sanjski svet, v letenje, prehajanje iz ujetosti v svobodo. Ptiči so prispodoba duše, ki izleti iz telesa in nosijo tudi sporočilo povezanosti zemlje in neba oz. paralelnih svetov.
John verjame, da umetnost pripada sanjam.
Da ne živi v glavah, temveč v srcih ljudi. Umetnost bi lahko bila kot religija.
V nasprotju s sodobnimi umetniökimi praksami in trendi je Johnov umetniöki izraz dokaj tradicionalen. Gre za klasična kiparska dela, ki se predstavljajo v galerijah. Skulpture, ki so ulite iz brona, ne nastajajo po metodi odvzemanja in dodajanja materiala, temveč avtor spontano nadgrajuje naravno z interpretacijo vsebine.
Naturalistično izvedene veje so replika same sebe, kot matrica, ki prepuöča svojo obliko v kiparsko izvedbo skupaj z dodanimi predmeti poenostavljenih form v izvirne kompozicije. Tako nastanejo klasični kiparski artefakti malih plastik, katere avtor postavlja v ambiente kot instalacije ali pritrjuje na stene galerij. Umetniöki izraz se izraûa v avtorjevi perfekciji in mojstrstvu obvladovanja tehnike. Ne govorimo samo o narativnosti in predmetnosti, temveč gre tudi za lirično pripoved, katera se opazovalcu tiho izraûa. In gre za umetnikov sanjski svet.
John ni samo umetnik kipar, je tudi predavatelj in kurator. Študiral je na Virginia Commonwealth University na oddelku za kiparstvo, Richmond (1974), se izpopolnjeval na California Institute of the Arts, Los Angeles (1975), sodeloval z renomiranimi konceptualnimi umetniki in zaključil študij v letu 1978 BFA, MFA, smer kiparstvo, na Univerzi v Wisconsinu, Madison, Wisconsin, ZDA, kjer je prejel naziv Master of Arts in Scolpture. Njegovo ustvarjanje je razpeto med obema celinama. Razstavlja tako v ZDA, kot v Evropi med drugim v Bruslju, Pragi, Budimpešti, v Nemčiji in tudi v Ljubljani, kjer občasno živi in se predstavlja od l. 2006, ko je razstavljal tudi v Atelje Galeriji, nato še med drugimi dogodki tudi l.2007 in 2015, kot tudi v mestni hiši 2010. Bil je tudi gostujoči profesor med 2007-2008 na Univerzi na Reki na Hrvaškem. Trenutno živi in ustvarja v rodnem Washingtonu, kjer pripravlja razstavo za l. 2018.